https://larshorneman.blogspot.com/p/akvareller.html

torsdag den 17. april 2008

More old Frida!


4 kommentarer:

Lars Horneman sagde ...

(Teksten her er i forlængelse af kommentarer til "old stuff"). Her grundede jeg hele siden i den gul/grå farve som ses overalt på vægge, ansigter m.m. Derefter lagde jeg bare skygger farver ind mange steder og et par enkelte fulde flader. Det var en meget hurtig måde at arbejde på og gav faktisk også et tilfredsstillende resultat. Kort efter købte jeg dog computer og siden er ecoline farverne halvvejs tørret ind og lågene komplet umulige at få af - man er nærmeste nød til at baldre dem for komme ind til farven. Men det er selvfølgelig kun mig sådan noget sker for ...

Jan Solheim sagde ...

...får mig til at tænke på den gang hvor jeg skulle være smart og sømmede en træskinne fast på mit tegnebord -i toppen af bordet.
Således at jeg kunne have en række Ecoline-flasker stående -selv når bordet var i skrå position.

På dén måde ville flaskerne ikke glide ned...

Jeg mente at det var nemmest at opmåle og placere skinnen hvis flaskerne stod der MENS jeg hamrede...
Der var bare lige dét, at jeg vist overvurderede min egen præcision
med hammeren

...

Jeg husker stadig den dag i dag, hvor mørkegrøn og farveægte en Ecoline-farve egentlig kan være

--

Lars, hvorfor er du gået væk fra at farvelægge på denne måde?
Det ser jo kanon godt ud!

Det kan da ikke være dovenskab?

-Solheim.

Lars Horneman sagde ...

He he - god ecoline historie. Jeg har i øvrigt også en grøn plet på en gulvtæppe som minde om en ecoline som pludseligt røg på gulvet.

Jamen grunden til jeg ikke bruger ecoline mere til tegneserie er følgende: Jeg ser ingen anden mulighed end at farvelægge oven på rentegningen og det gør altså at man INGEN fejl kan tillade sig i rentegningen, og det er sgu lidt af et pres. Man kan i øvrigt heller ikke tillade sig nogen fejl i farvelægningen ... der er ligesom ingen vej tilbage - anden end at starte forfra.

Jan Solheim sagde ...

enig...

-Solheim.